Dzięki projektowi sprawy urzędowe możliwe są do załatwienia w 24 h na dobę / 7 dni w tygodniu. Ponadto nie ma potrzeby odwiedzania urzędu czy dzwonienia do jego pracowników, aby uzyskać informacje – większość danych można sprawdzić samodzielnie za pomocą Internetu. Warunkiem korzystania z platformy jest posiadanie Profilu Zaufanego. Adres pod którym działa platforma to https://epop.powiat-ilawski.pl
Tworząc Elektroniczną Platformę Obywatela i Przedsiębiorcy najważniejsze było, by platforma była intuicyjna w użytkowaniu - piszą urzędnicy z iławskiego starostwa. - Obsługa formularzy przypomina korzystanie z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarki internetowej. Kluczowym elementem tego systemu jest wykorzystanie Profilu Zaufanego, który w postępowaniu administracyjnym zastępuje tradycyjny podpis odręczny. Dzięki temu można bezpiecznie podpisywać dokumenty elektroniczne w Internecie. Co ważne, rozwiązanie to jest bezpłatne dla mieszkańca. System pozwala załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, szybko i w dogodnym dla siebie czasie.
Elektroniczna Platforma Obywatela i Przedsiębiorcy jest serwisem internetowym dostępnym przez stronę WWW, za pomocą którego mieszkaniec powiatu, w jednym miejscu otrzymuje dostęp do elektronicznych formularzy, konsultacji społecznych, powiatowego geoportalu a przede wszystkim otrzymuje możliwość umówienia wizyty w urzędzie.