IBO 2026. Beata Raczkowska mówi o Biznesławie

Biznesława to szkolenie z marketingu, dedykowane iławskim przedsiębiorcom. Pomysłodawczynią tego projektu do Iławskiego Budżetu Obywatelskiego 2026 jest iławianka Beata Raczkowska.

IBO 2026 Biznesława

i

Autor: Edyta Kocyła-Pawłowska
Biznesława - Beata Raczkowska o IBO

OPIS POMYSŁODAWCY:

"Biznesława" jest kluczem do tego, by Iława przestała być tylko uroczym miastem nad jeziorem, a stała się konkurencyjnym i głośnym kierunkiem turystycznym! W dzisiejszych czasach społeczeństwo wykorzystuje media społecznościowe jako wyszukiwarkę, turyści również. Jeśli lokalne firmy i mieszkańcy, zadbają o promocję siebie i Iławy w internecie, stworzy to szansę na realny wzrost dla całego miasta. Założenia projektu

Projekt to intensywne szkolenie teoretyczne i praktyczne (8 godzin), którego celem jest wyposażenie lokalnych firm, oraz chętnych do promocji miasta mieszkańców, w konkretne i innowacyjne narzędzia marketingowe. Przełoży się to na zwiększenie ruchu turystycznego w kolejnych latach, trwałą poprawę wizerunku miasta oraz szansę na przedłużenie okresu turystycznego. Projekt ma charakter jednorazowego wydarzenia nieinwestycyjnego i zostanie zrealizowany w ciągu jednego dnia, koniecznie przed rozpoczęciem sezonu turystycznego. Szkolenie skierowane jest do lokalnych przedsiębiorców i ich pracowników (restauracje, lodziarnie, hotele, usługi rekreacyjne i inne) ale również do mieszkańców, którzy chcą tworzyć, promować i wspierać iławskie inicjatywy. Docelowo grupą jest 50 uczestników.

 Szczegółowy Program (8h)

Wydarzenie odbędzie się w CALu, gdzie będą wydzielone strefy na prelekcje i ćwiczenia oraz przestrzeń na poczęstunek i integrację.

I. Praktyka Marketingu Cyfrowego (4,5h) Prowadzący: Ekspert specjalizujący się w marketingu internetowym dla lokalnych firm. Treść: Warsztat z ćwiczeniami. Uczestnicy dowiedzą się, jak zoptymalizować profile, jak i jakie treści tworzyć, poznają narzędzia i kanały do promocji oraz jak planować kampanie. Przerwa i integracja (1h) Poczęstunek (kawa, herbata, przekąski) od lokalnej firmy cateringowej. "Otwarty Mikrofon": Chętne firmy będą miały możliwość krótkiego przedstawienia się, by ułatwić "sieciowanie się" i nawiązywanie współpracy przy kawie.

II. Nieszablonowy marketing (2,5h) Prowadzący: Inspirator z doświadczeniem w niestandardowych formach reklamy. Treść: Wykład o nieoczywistych, kreatywnych i niestandardowych pomysłach na reklamę (np. marketing partyzancki, współpraca z influencerami, wykorzystanie eventów), mający na celu przełamanie schematów i zwiększenie innowacyjności. 3. Promocja Działania promocyjne (na materiały informacyjne mamy 900 zł) mają na celu maksymalnie efektywne i bezpośrednie dotarcie do docelowej grupy 50 uczestników. Cała strategia opiera się na wielokanałowym i powtarzalnym zapraszaniu do udziału w projekcie.

I. Komunikacja ogólna Wszelkie działania bezpośredniego zapraszania zostaną poprzedzone oficjalnymi komunikatami w kanałach Urzędu Miasta oraz organów podrzędnych (np. ICK, ICSTiR, MBP), komunikatami w lokalnych mediach (np. radio, gazety) i plakatami w przestrzeni miasta.

II. Zapraszanie Bezpośrednie Docelowy nacisk kładziemy na dotarcie bezpośrednie, realizowane w logicznej sekwencji: Media Społecznościowe: Pierwszy kontakt nastąpi poprzez bezpośrednią wiadomość z oficjalnego konta Urzędu Miasta, kierowaną do firm. Wiadomości mailowe: Następnie, do firm, które jeszcze się nie zgłosiły, zostaną wysłane spersonalizowane maile z zaproszeniem. Osobiście: Na koniec, pracownik Urzędu uda się do placówek, aby osobiście dostarczyć wydrukowane zaproszenia. Innowacyjne Partnerstwo: Dodatkowo, nawiążemy kontakt z lokalnymi biurami księgowymi i oddziałami banków, aby wykorzystać ten zaufany kanał do przekazania informacji o projekcie swoim klientom.

Uzasadnienie potrzeby realizacji propozycji projektu oraz jego beneficjenci

Główny problem Iławy to niewykorzystany potencjał turystyczny. Dziś, aby nasze miasto stało się popularnym i głośnym kierunkiem, musimy być widoczni w mediach społecznościowych, które są główną wyszukiwarką turystów. Ten projekt to rozwiązanie problemu: to inwestycja w wiedzę, która ma dać mieszkańcom i lokalnym firmom konkretne narzędzia do skutecznej promocji, przyciągania turystów i zwiększania zysków. Projekt powinien zostać zrealizowany, ponieważ jest to jednorazowa, niska inwestycja (10 000 zł) z wysokim zwrotem dla całej lokalnej społeczności.

♥ Proponowane rozwiązania i wpływ na mieszkańców: Projekt Biznesława to 8-godzinne, intensywne szkolenia praktyczne oraz sesja integracyjna. Realizacja projektu wpłynie na życie mieszkańców oraz miasto następująco: - korzyści dla mieszkańców: lepsza jakość usług oraz praktyczne umiejętności promocji Realizacja projektu to przede wszystkim korzyść dla mieszkańców Iławy. Uczestnicy szkolenia zdobędą narzędzia do innowacyjnego rozwoju, promocji i podniesienia jakości swoich usług. W efekcie mieszkańcy Iławy będą mieli na co dzień dostęp do bardziej konkurencyjnej i atrakcyjnej oferty handlowej oraz rekreacyjnej. - wzrost zysków firm i stabilność gospodarki Szkolenie ma przełożyć się na większą stabilność finansową lokalnych firm, które uczą się skuteczniej zarabiać zarówno na turystach, jak i klientach lokalnych. Większe zyski firm to stabilniejsza gospodarka Iławy i potencjał do tworzenia nowych miejsc pracy dla mieszkańców Iławy. - integracja biznesu i poprawa wizerunku miasta Sesja integracyjna ("Otwarty Mikrofon", poczęstunek) da szansę mieszkańcom i przedsiębiorcom na poznanie się, nawiązanie współpracy i zapoczątkowanie wspólnych projektów. Zintegrowana społeczność będzie działać razem, tworząc silniejszą, wspólną markę Miasta. Wzrost rozpoznawalności Iławy w mediach zewnętrznych przełoży się na większą dumę lokalnej społeczności z tego, jak nowoczesne i aktywne jest ich miasto.Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach

Transport bloku dziobowego pierwszej fregaty programu Miecznik - przyszłego ORP Wicher
Quiz świątecznych filmów. Jak bardzo jesteś świątecznym freakiem?
Pytanie 1 z 7
W którym mieście rozgrywa się akcja filmu „Kevin sam w domu”?