Przypomnijmy, na początku rozważano dwa warianty: budowy wiaduktu kolejowego nad torami (tańszy), lub budowy tunelu pod torami (droższy). W porozumieniu z władzami miasta wybrano droższy wariant, ale mniej ingerujący w okoliczną zabudowę mieszkalną i krajobraz.
Teraz, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie wybrał wykonawcę dokumentacji projektowej dla zadania "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 536 w zakresie budowy skrzyżowania bezkolizyjnego z linią kolejową nr 9 w Iławie".
Przetarg wygrała Pracownia Projektowa MID Sp. z o.o. z Gdańska. Projekt ma kosztować 1mln 439tys 100zł.
Skrzyżowanie linii drogowej i kolejowej przebiega obecnie w jednym poziomie, mamy tu rogatki kolejowe w wersji pełnej oraz pod torami, przejście podziemne i tunel z windą dla pieszych - mówi Tomasz Raczkowski, z-ca dyr. ds. zarządzania siecią Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. - Projekt tunelu ma dwa zadania: 1-uporządkować ruch na wszystkich skrzyżowaniach wzdłuż ulic Grunwaldzkiej i Wyszyńskiego m.in. z Piekarską i Królowej Jadwigi, Jagiełły, Kościuszki, 2-zachowanie istniejącego przejścia dla pieszych pod torami - tłumaczy Radiu Eska Raczkowski.
Jak się dowiedzieliśmy projekt ma zapewnić nośność nawierzchni do 115 kN/oś, ma zawierać projekt odwodnienia inwestycji i właściwe ułożenie różnych instalacji podziemnych.
By zapewnić właściwe funkcjonowanie linii kolejowej, prace mają być wykonywane tzw. metodą mikrotunelingu.
Tunel będzie dość długi
Długość części zasadniczej ma wynieść prawie 117 metrów. Długość całkowita, razem z murami (125+135m), ma wynieść w sumie 377 metrów. Tak zwane światło tunelu ma mieć 9 metrów szerokości i minimum 4,6 metra wysokości.
Planowane dojazdy do poszczególnych ulic, są widoczne na projekcie wstępnym inwestycji:
Polecany artykuł: