Teraz przejazd iławskim autobusem to parę kliknięć w telefonie! Skycash Poland S.A z Warszawy oraz Mobile Traffic DATA Sp. z o.o z Poznania to dwie firmy, które będą obsługiwać system sprzedaży jednorazowych biletów autobusowych za pomocą aplikacji w telefonach. Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej podpisał już umowy, które obowiązywać mają już od 1 maja br.
- Bilet w telefonie to kolejny krok wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jakie oferują rozwiązania Smart City. Koniec z obowiązkiem kupienia papierowego biletu to nie tylko duża wygoda, ale też troska o nasze lokalne środowisko. Tym rozwiązaniem chcemy także zachęcić młodzież do korzystania z naszej komunikacji publicznej. Może to być też zachęcające dla starszych, gdyż kiosków z biletami jest coraz mniej, a dzięki elektronicznej sprzedaży bilet staje się bardziej dostępny – komentuje burmistrz Iławy Dawid Kopaczewski.
Zarówno aplikacja SkyCash jak i moBiLET dostępne będą za darmo, a kupowane przez nie bilety nie będą różniły się cenowo od tych zakupionych w kiosku. Oba systemy to wygodne formy płatności m.in.: konto przedpłacone tzw. portfel, który można zasilić w każdym momencie, z dowolnego konta bankowego lub przez przypisanie karty płatniczej do konta użytkownika czy też popularnym Blik-em.
Kolejnym udogodnieniem wprowadzonych rozwiązań będzie fakt, że na jednym urządzeniu nie będzie ograniczenia w ilości kupowanych biletów, co ułatwi podróżowanie z rodziną czy też całej wycieczki.
Polecany artykuł:
Jak to będzie wyglądać w praktyce?
- Pierwszym krokiem będzie ściągnięcie bezpłatnej aplikacji na telefon i rejestracja. Do tego niezbędny będzie telefon lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.
- Drugi krok to zakup biletu i wybór parametrów, tj.: numer linii, ilość, rodzaj biletu.
- Na końcu wybór płatności, autoryzacja i gotowe!
Co jest ważne przy korzystaniu z aplikacji?
- Musimy pamiętać, że zakup biletu elektronicznego jest równoznaczny ze skasowaniem tradycyjnego biletu, dlatego też należy dokonać tej czynności PRZED wejściem do pojazdu.
- Zakup biletu po wejściu do pojazdu lub w trakcie kontroli jest równoznaczny z brakiem biletu.
- Przed wejściem do autobusu musimy upewnić się, że jesteśmy zalogowani do aplikacji i mamy dostęp do Internetu.
- W razie z problemami ze zasięgiem sieci komórkowej należy kupić bilet tradycyjny.
- Bilet będzie ważny tylko z urządzeniem, na które został kupiony.
- Bilet jest ważny tylko w zapisie elektronicznym w telefonie, wydruki nie są honorowane podczas kontroli.
Jak będzie wyglądać kontrola?
- Podczas kontroli należy pokazać bilet elektroniczny na swoim urządzeniu. Na ekranie telefonu wyświetlać się powinny wprowadzone przy zakupie parametry m.in. rodzaj biletu, numer biletu wraz z oznaczeniem serii i data zakupu biletu. Kontrola polegać będzie na weryfikacji tych parametrów.