Umówić można się z wyprzedzeniem do 10 dni roboczych. W celu dokonania rejestracji należy w systemie założyć konto podając imię, nazwisko i adres e-mail. Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym, którym należy w ciągu jednej godziny potwierdzić rejestrację konta.
Po zalogowaniu się do systemu w menu Usługi należy wybrać kolejkę w zależności od załatwianej sprawy i kliknąć na „Rezerwuj wizytę”. Następnie trzeba wybrać dzień i godzinę planowanej wizyty w wydziale. Kliknięcie na konkretną godzinę spowoduje dokonanie rezerwacji.
- W celu realizacji umówionej wizyty, należy zgłosić się w Wydziale Komunikacji na 10 minut przed umówioną godziną spotkania.
- Będąc już w Urzędzie, należy podejść do biletomatu systemu kolejkowego zlokalizowanego w holu Wydziału Komunikacji Urzędu. Na ekranie biletomatu należy wybrać opcję: „Internetowa rezerwacja kolejki”, po czym wprowadzić czterocyfrowy kod wygenerowany ze strony internetowej dla rezerwacji.
- Rezerwacja wizyty dla wielu spraw wymaga uzyskania osobnych rezerwacji dla każdej z nich.
- Godzina rezerwacji wizyty jest określona orientacyjnie. Rozpoczęcie obsługi może ulec nieznacznemu opóźnieniu, w zależności od zakończenia obsługi poprzedniego klienta.
- Maksymalny czas do pobrania biletu to 30 minut od umówionej godziny. Po tym czasie rezerwacja jest anulowana.
- Bilet pobrany z biletomatu aktywowany jest w systemie dokładnie o umówionej godzinie wizyty.
- Wygenerowany bilet należy zachować i oczekiwać na skierowanie do odpowiedniego stanowiska pracy.